Overslaan en naar de inhoud gaan
  • Home
  • Onderzoek
  • Sociale media in artistiek onderzoek

Sociale media in artistiek onderzoek

De bedoeling van het project is om aan de hand van een testcase in praktijk te onderzoeken hoe sociale media inzetbaar zijn voor artistiek onderzoek. Bovendien willen we onderzoeken welke sociale media beschikbaar/geschikt kunnen zijn en of ze meer dan alleen een ondersteunende rol kunnen spelen. Kunnen sociale media ook de peer review vergemakkelijken of zelfs stimuleren?

Kan er aan de hand van sociale media een groter publiek bereikt worden en een snellere terugkoppeling verkregen worden nog voor de afloop van het onderzoek? Kan het de academische manier van archiveren en publiceren ondersteunen en/of vervangen? Wordt het verzamelen, publiceren en archiveren van onderzoeksdata via social media makkelijker te managen voor de onderzoeker zelf? Kunnen deze media ook voldoende aangepast worden aan de noden van de onderzoeker/het onderzoek? Kunnen er linken gelegd worden en netwerken ontstaan tussen onderzoeksgroepen, met andere onderzoeken/onderzoekers?

Hiernaast wil het project ook de mogelijke impact onderzoeken op vlak van auteursrechten, privacy en ownerschip.

ONDERZOEKER(S)