Informed Phrasing: Fusing Theory into Practice | AP School Of Arts Overslaan en naar de inhoud gaan
  • Home
  • Index
  • Project
  • Informed Phrasing

Informed Phrasing

Informed Phrasing is een onderzoeksproject dat opvattingen en technieken van de Schenkeriaanse methode (naar muziektheoreticus Heinrich Schenker) voor muziekanalyse combineert met principes en benaderingen van muziekcognitie. Zo wordt de Temporal Gestalt Perception en de generatieve theorie van tonale muziek gebruikt om de muzikale uitvoering van westerse (meestal tonale) muziek te informeren. Daarom streeft het project ernaar om diepgaand structureel denken op te nemen in de praktijk van de muzikale uitvoering.
Informed Phrasing erkent de mogelijkheden die diepe analytische vragen bieden aan de muzikant, maar erkent de moeilijkheden van de muzikant om deze vragen in zijn praktijk op te nemen. Daarom is een van de hoofddoelen van het onderzoek om een performatieve methode te ontwikkelen om de muzikale uitvoering te informeren.

ONDERZOEKER(S)